Eksploatacja turbosprężarek.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemek88
    Rider
    • 2009
    • 613

    #26
    Witam

    Mam taka prośbę, możecie mi doradzić jak obchodzić się samochodem który ma turbosprężarkę. Jest to mój pierwszy samochód takim "sprzętem" i chciałbym się dowiedzieć jak używać samochodu żeby nie zniszczyć za szybko tej turbosprężarki.

    Słyszałem wiele razy ze zanim się wyłączy silnik trzeba odczekać kilka sekund żeby obroty trochę spadły? Jak to się bierze w rzeczywistości?


    Moja Octavia 1.9 TDI AGR

    Komentarz

    • darq
      Classic
      • 2007
      • 5

      #27
      Ostatnio, będąc już zaznajomiony z forum OCP, namiętnie przeglądałem forum Passata i jedna sprawa rzuciła się mej uwadze stosunkowo niewiele problemów z turbinami (w porównaniu z skodą).

      Zastanawiam się skąd to wynika, wiadomo że skoda to niby "tańszy" brat VW, ale czy te różnice aż tak drastycznie wychodzą na światło przy eksploatacji.

      Czy ktoś ze znawców tematu turbin może potwierdzić takie spostrzeżenie i powie skąd to się bierze czy może wyprowadzi mnie z błędu.
      Jestem zainteresowany Octavią II 1.9 TDi DSG

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #28
        jak spokojnie jezdzisz po miescie i np parkujesz samochód na parkingu gdzie trochę manewrujesz autem to silnik chwilę pracuje na wolnych obrotach i wogóle nie musisz czekać aby turbina sie schłodziła, natomiast jezeli latasz w trasie i to szybko to niestety po zatrzymaniu sie musisz odczekać tak z dobrą minutę aby turbawka sie trochę schłodziła. W miescie raczej nie ma potrzeby. nie dajmy sie zwariować aby za kazdym razem czekac w samochodzie jak ten palant zeby turbinę ostudzic
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • Nabuch
          Drive
          • 2009
          • 65

          #29
          Gdzieś czytałem o tanich nowych turbinach ale było sporo negatywnych opinii. Podobno są niskiej jakości nie wiem czy nie są robione w Rumunii ?? W każdym razie kilka osób pisało że na taką się skusiło i była lipa , w perspektywie woleli regenerować. No chyba że za tą sumę ori ale wydaje mi się to wątpliwe. Z regeneracją też bywa różnie i tak naprawdę trzeba mieć kogoś sprawdzonego. Ja jak robiłem swoją to gadałem z gościem. On ma już warsztat z wyważarkami itp ale mówił że sprzedaje części innym osobom regenerującym i sporo z nich regeneruje w warunkach domowych np na wiertarkach wkreconych w imadło wyważają geo tak że przed regeneracją warto poszukać kogoś kto zrobi to profesjonalnie. Ja w swoją włożyłem ok1000 zł bo podstawowa regeneracja nie objęła uszkodzeń jakie w niej miałem -warto o tym wiedzieć za 700 zł jest wymiana uszczelnień ślizgów .Aha dodatkowo trzeba jeszcze zmienić olej czyli tez ze 200 .Pozdrawiam Nabuch

          Komentarz

          • 66jedrek
            Drive
            • 2009
            • 87

            #30
            Zamieszczone przez przemek88
            Mam taka prośbę, możecie mi doradzić jak obchodzić się samochodem który ma turbosprężarkę.
            Przejdź na początek tego tematu i tam wszystko znajdziesz...

            Komentarz

            • Oktawa
              Classic
              • 2009
              • 15

              #31
              Tekst bardzo fajny, tylko taki cytat z pierwszej strony:


              Natomiast w czasie jazdy, po rozgrzaniu jednostki napędowej, korzystnie jest utrzymywać silnik w średnim i wysokim zakresie obrotów
              Moim zdaniem odpada więc jazda na 6 biegu, o ile tekst ma zastosowanie do turbosprężarek w silniku ZI.
              Pytanie lamera, dlaczego dla turbosprężarki korzystne są średnie i wysokie zakresy obrotów?

              Komentarz

              • rkb
                RS
                • 2008
                • 2152
                • Rapid Spaceback (NH1)
                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                #32
                Żeby lopatki sie ladnie ruszaly u nas sa nieruchawe, jeden problem mniej :wink:
                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                Komentarz

                • solar
                  Drive
                  • 2009
                  • 60

                  #33
                  Witam!
                  A moje pytanie dotyczy fragmentu cyt: "Przy dużych uszkodzeniach słyszalne jest ocieranie metalu o metal"
                  Wobec powyższego:
                  Czy mam się martwić kiedy to "ocieranie" słyszę w momencie zmiany biegów (1/2; 2/3; 3/4) po wciśnięciu sprzęgła - przy ok. 2000 rpm i tylko w chwili zdjęcia nogi z gazu (spadek obrotów silnika), czy też ma się to objawiać ciągłym "ocieraniem metalu o metal" niezależnie od włączonego biegu - np. podczas jazdy i utrzymywaniu ok. 2000 - 2500 rpm silnika?

                  No chyba, że będzie to mój "towarzysz podróży", jak wynikaz z tego wątku
                  P.S.
                  Bardziej przypomina mi to ocieranie blachy o blachę...

                  Komentarz

                  • Oktawa
                    Classic
                    • 2009
                    • 15

                    #34
                    Zamieszczone przez rkb
                    Żeby lopatki sie ladnie ruszaly u nas sa nieruchawe, jeden problem mniej :wink:
                    Czyli to zalecenie wyższych obrotów dotyczy tylko turbin ze zmienną geometrią łopatek?

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez Oktawa
                      Zamieszczone przez rkb
                      Żeby lopatki sie ladnie ruszaly u nas sa nieruchawe, jeden problem mniej :wink:
                      Czyli to zalecenie wyższych obrotów dotyczy tylko turbin ze zmienną geometrią łopatek?
                      I tak i nie, kazda turbine warto czasem przetargac zeby sie syf wydmuchał, ale faktem jest ze emerycka jazda najbardziej szkodzi tym ze zmienna geometria łopatek
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • Bronski79
                        Classic
                        • 2009
                        • 14

                        #36
                        Witam

                        Mam podobny problem z turbina jak mi się zdaje tzn 2 razy byłą już czyszczona bład check engine nie wyskakuje ale problem jest.

                        Eksploatuję turbinę tak: odgrzanie silnika do temperatury optymalnej tzn 90C ( obroty do 2000 ale nie więcej)
                        Po osiągnięciu temperatury z drugiego biegu do 4000obr gaz do dechy i trójka taksamo do 4000obr. i wtedy silniczek pracuje bez problemu ale gdy ten sam manewr chcę zrobić na trzecim biegu od 1500obr i chcę dokręcić silnik do 4000obr to około 3800obrotów jest utrata mocy i muł.
                        Gdy wyłaczę silnik i uruchomię go ponownie problem znika do następnego razu.

                        Proszę o poradę i pomoc.

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          Zamieszczone przez Bronski79
                          do temperatury optymalnej tzn 90C
                          oleju, czy wody :?:

                          Zamieszczone przez Bronski79
                          Proszę o poradę i pomoc.
                          no klasyczny notlauf, jedź gdzies na precyzyjną diagnozę
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • MarioPL
                            Classic
                            • 2009
                            • 33

                            #38
                            Re: Eksploatacja turbosprężarek.

                            Witam,
                            Kolega Szkoda bardzo ładnie i czytelnie wyjaśnił zasadę pracy turbosprężarki w silnikach spalinowych i obchodzenia się z nimi - gratulacje.
                            Od siebie dodam, że w instrukcji obsługi jest każdorazowo zalecenie pozostawienia samochodu na wolnych obrotach po każdej jeździe a po bardzo szybkiej, nawet do 2 minut, właśnie dla zapewnienia ciągłości smarowania i ostudzenia szczególnie łożysk wirnika.

                            Pytanie mam bardziej techniczne, czy ktoś spotkał się z charakterystyką (wykres prędkość obrotowa silnika w funkcji ciśnienia doładowania sprężarki) pracy sprężarki silnika 1,9 TDI.
                            Jestem ciekawy przy jakich prędkościach silnika zaczyna pracować sprężarka i kiedy ma największy wydatek.
                            Oczywiście zastosowanie kierownicy, dławienia przepływu spalin napędzających wirnik, ma na celu bardziej proporcjonalne rozłożenie ciśnienia doładowania, ale podejrzewam, że przy niskich obrotach turbina nic nie daje. Potwierdziło by to moje spostrzeżenia, że przy obrotach silnika powyżej 2.000 odczuwalny jest przyrost mocy.
                            Ma ktoś może jakieś konkretne informacje?
                            Pozdrawiam,

                            MarioPL

                            Komentarz

                            • solskjer
                              Classic
                              • 2010
                              • 12

                              #39
                              witam,
                              nie chce zakładać nowego tematu wiec napisze tutaj....czy ktoś ma namiary na godna polecenia firmę regenerująca turbosprężarki w Rzeszowie lub okolicach :?: będę wdzięczny za info..

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                TGeż chętnie przeczytam może się kiedyś przydać

                                Komentarz

                                • Shadoon
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 161

                                  #41
                                  Czy to prawda, że 1.4 TSI ma jakieś cuś, że nie trzeba czeka przed wyłączeniem zapłonu (w kwestii turbinki) :?:
                                  Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Shadoon
                                    Czy to prawda, że 1.4 TSI ma jakieś cuś, że nie trzeba czeka przed wyłączeniem zapłonu (w kwestii turbinki) :?:
                                    nie, nie prawda
                                    być może ma dodatkowe chłodzenie wodą, co akurat niewiele zmienia w kwestii czekania, ale jak już wielokrotnie mówiłem chyba nie każdy ma tego świadomość :twisted:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 638
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #43
                                      podejrzewam, że przy niskich obrotach turbina nic nie daje
                                      też właśnie się zastanawiam jak to jest w tym zakresie obrotów poniżej 2tys. Czy w tym zakresie turbinka kręci się ale ciśnienie które wytwarza jest niewystarczające do przyrostu mocy? czy nie kręci się w ogóle i startuje dopiero przy 1750? Ktoś gdzies kiedyś na zajęciach tłumaczył ze do tej granicy 2tys silnik pracuje jak wolnossący co by wykluczało pracę turbinki..

                                      Komentarz

                                      • Octa-vian
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 122

                                        #44
                                        Turbina kręci się cały czas, to na pewno, bo skoro silnik pracuje to spaliny ją napędzają - nie ma innej możliwości...

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Octa-vian
                                          Turbina kręci się cały czas, to na pewno, bo skoro silnik pracuje to spaliny ją napędzają - nie ma innej możliwości...

                                          dokładnie, zawsze się kręci :idea: ja mam alergię na to stwierdzenie, że się "turbo nie załącza"
                                          a jeszcze większą na "nie załancza"
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • rkb
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2152
                                            • Rapid Spaceback (NH1)
                                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                            #46
                                            To ze w nowych TSI jest turbina "idiotoodporna" to sucha propaganda sprzedawcow, chlodzic sie sama schlodzi ale bez smarowania....
                                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                            Komentarz

                                            • wojtek841
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 45

                                              #47
                                              Zamieszczone przez szkoda
                                              Zamieszczone przez Octa-vian
                                              Turbina kręci się cały czas, to na pewno, bo skoro silnik pracuje to spaliny ją napędzają - nie ma innej możliwości...

                                              dokładnie, zawsze się kręci :idea: ja mam alergię na to stwierdzenie, że się "turbo nie załącza"
                                              a jeszcze większą na "nie załancza"
                                              ...lubię od czasu do czasu wyłapać taki "zgrzyt", niezręczność czy niefrasobliwość :shock: .... nie wchodząc w uchybienia w wykształceniu.... człowiek robi się wówczas "czujny jak owsik" 8) no i humorek się poprawia.... i jest o czym myśleć.... i cieszyć się że ze mną nienajgorzej

                                              Wątek bardzo interesujący, prosty, na ważny temat, jasny w perzekazie.... GRATULUJĘ ... czekam na inne wątki równie zmyślnie opisane....

                                              Komentarz

                                              • arekban
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 208

                                                #48
                                                Zamieszczone przez rkb
                                                To ze w nowych TSI jest turbina "idiotoodporna" to sucha propaganda sprzedawcow, chlodzic sie sama schlodzi ale bez smarowania....
                                                Mamy TSI turbi i kompresory, ale cały czas nie umiem sobie wytłumaczyć dlaczego producenci nie wdrożą prostego mechanizmu smarującego i chroniącego turbine w przypadkach zbyt wczesnego wyłączenia silnika.

                                                Ahh zapomniałem, że turbina to część zamienna na której też można zarobić

                                                Komentarz

                                                • tomil
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2008
                                                  • 1179

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez arekban
                                                  Ahh zapomniałem, że turbina to część zamienna na której też można zarobić
                                                  To raz, a drugi raz jest taki, że przecież można zamontować sobie zupełnie ekstra turbo-timer- ale też dodatkowe koszty.
                                                  A trzeci raz jest taki, że przecież to jest nieekologiczne- silnik pracuje kilka chwil po wyłączeniu i na darmo spala paliwo.
                                                  It doesn't matter what we're losing
                                                  It only matters what we're going to find!

                                                  Komentarz

                                                  • rezon
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 1894
                                                    • Volvo
                                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez tomil
                                                    przecież można zamontować sobie zupełnie ekstra turbo-timer- ale też dodatkowe koszty
                                                    równie dobra byłaby dodatkowa elektryczna pompka oleju dostarczająca olej przez np. 30s po odcięciu zapłonu.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...